بسم الله...مقدمه ای برای ادامه ی بحث اضطرار به ولی:جمع الهی: قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ یَفْتَحُ بَیْنَنَا بِالْحَقِّ وَ هُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ*جمع خودتان را جدی بگیریدچرا؟تفاوت جمع عاطفی و الهی:استحکام هر جمع به عنصر ارتباط و عامل اجتماع آن مربوط مى شود.جمع هاى طبیعى و عادى و عاطفى با جمع هاى الهى و محبتى و اخوتى، متفاوت مى شود.جمع الهی، به خاطر باطل ها از یکدیگر جدا نمی شوند.جمع عاطفی، با کوچکترین بهانه ها پراکنده می شوند. جمع الهی، بن بست نخواهد داشت و گرفتار خستگی نخواهد شد.جمع عاطفی با کوچکترین اصطکاک و درگیری یا انشعاب میخورد یا برچیده می شود. جمع الهی، حاصل جمع دارد. جمع عاطفی،یا حاصل جمع ندارد یا اندک است. گاهی انسان برای پول، امکان، آبرو با کسانی جمع میشود، گاهی برای کسب معارف، علوم یا استفاده باطنی است. گاهی جمع میشویم تا ضعفهای خودمان را کشف کنیم. میخواهم ببینم ضعفهایم کجاست؟ کجا من برآشفته میشوم؟ اگر سر سفره دوست من آن همه را برداشت، در ماشین جا را گرفت در امکانات، سهم بهتر را برای خودش گذاشت؛ من چقدر برآشفته می شوم؟ دعوت جلسهی مهرماه...
ما را در سایت دعوت جلسهی مهرماه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 80 تاريخ: دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت: 7:34